vrijdag 26 februari 2010

Speler van de maand , Jeroen Tesselaar

Naam: Jeroen Tesselaar
Leeftijd: 21
Positie: verdediging
Rugnummer: 5







Eerste wedstrijd als betaald voetballer:

Als je bedoeld na het tekenen bij AZ dan is dat een wedstrijd bij de A1 van die club in maart 2008 maar wie de tegenstander was weet ik niet meer.De eerste wedstrijd voor Telstar staat mij nog wel goed bij want dat was de uitwedstrijd bij Excelsior.














Wie is/was je idool :

Tja die heb ik eerlijk gezegd niet om de simpele reden dat ik eigenlijk nooit met voetbal bezig ben geweest voor ik bij AZ tekende.
Er is niet een speler waar ik echt naar op kijk maar hardwerkende verdedigers hebben vooral mijn respect en als je dan toch een naam wil horen dan is bijvoorbeeld de Belg Pocognoli iemand die in het huidige voetbal wel tot mijn verbeelding spreekt.



Wat wil je doen na je voetbalcarriere :

Dat is makkelijk want ik ben buiten het voetbal veel bezig met fotografie en wil daar best wel verder in.
Het is geweldig om de natuur vast te leggen en natuurlijk heeft de afgelopen winterperiode mooie plaatjes opgeleverd.
Je moet soms wel wat geduld hebben om het juiste beeld vast te leggen maar de rust die de natuur je geeft daarvan kom je helemaal tot jezelf.


Nevenactiviteiten :

Ook dat heeft met fotografie te maken natuurlijk.
Momenteel ben ik met een aantal vrienden bezig om een fotoboek te maken van honderden willekeurige plaatsgenoten.
Deze Wognummers worden vastgelegd op een wijze waarbij de karaktertrekken van het gezicht voor zich spreken.
We zijn nog in de beginfase want om een dergelijk project te financieren heb je wel wat sponsoring nodig , de basiskosten van een dergelijk boekwerk is al gauw een vijfendertig euro.



Favoriete eten :

Moeders lasagne is mijn favoriet evenals die van mijn oma , die zijn heerlijk , niemand die ze zo lekker maakt.
We eten thuis eigenlijk maar één of twee keer in de week aardappelen en voor de rest voornamelijk andere gerechten , met name pasta’s.


Favoriete drankje :

Je zult het niet geloven maar net als Benito ben ik verzot op limonade en dan vooral de smaken aardbei en framboos.
Ook op verjaardagen en zo vraag ik rustig een glas limonade en als dat niet voorradig is een watertje,cola of iets dergelijks.















Telstarsupporters :

Ik zie en hoor ze natuurlijk rondom het veld en ze kunnen een grote steun zijn voor het team maar helaas hoor ik ook wel eens dingen die minder leuk zijn.
Over het algemeen zijn het geweldige gasten alhoewel het randgebeuren vaak niets meer met voetballen te maken heeft.
Je wilt hard werken voor je team maar ook voor je supporters en ik geef dan ook altijd alles .
Hoe meer supporters hoe liever ik het heb , het geeft je een boost als je het lawaai van de tribunes hoort , voor mij een reden om er dan een schepje bovenop te doen.


Telstarfans.nl :

Een prima site met veel informatie over de club en de spelers , ik heb er als voorbereiding voor dit gesprek dan ook flink rondgekeken.
Welke oud-collega mis je het meest:
Tja die zijn er niet want de jongens waar ik goed mee om ging bij AZ die zijn mee gekomen naar Telstar.




















Jomanda (Peter Zoontjes):

Ha die ken ik vooral van de speech in de kleedkamer , geweldig die man , wat een beleving die heeft.
Mooi ook hoe hij in de 63e minuut voor de tribune langs rent.
Elke club heeft denk ik wel zo’n icoon onder de supporters , bijvoorbeeld die fans die met de rug naar het veld staan om de gezangen van de overige supporters voor te zingen/schreeuwen.
Wij hebben dus Jomanda.


Persoonlijke shirtsponsor:

Voor mij is dat mijn tante en nicht die eigen winkel hebben genaamd HIPP-mode.
Ik kijk al uit naar de uitreiking van mijn shirt alhoewel ik eigenlijk altijd na elk seizoen het shirt zelf meeneem en heb er dan ook al een aantal in de kast hangen met nr 5 erop.
Het zal vast gezellig zijn om met alle medespelers en hun sponsors aan te schuiven.


Wie moet er volgens jou de volgende speler
van de maand worden en waarom?:

Hier was ik eigenlijk al op voorbereid want op telstarfans.nl heb ik natuurlijk ook de vorige interviews gezien en ik had er gelijk drie collega’s die in aanmerking moesten komen volgens mij.
Aangezien er nu iemand mij staat uit te lachen en ook één van die drie is mag hij het volgende slachtoffer zijn.















Erwin Koen : we weten dat hij een best woordje over de grens spreekt (Duitse tv) maar we gaan eens kijken hoe het met zijn kennis van de Friese taal staat.

1 opmerking:

Archief