zondag 14 februari 2010

De pijn van een Telstarfan

Na de verloren wedstrijd tegen de superboeren was de algehele mening dat ons Telstar er wel eens onderdoor zou kunnen gaan , want kun je met deze spelers nog wedstrijden winnen en kan deze coach de boel weer op de rit krijgen?

Zelf had ik de nederlaag tegen de Graafschap al geaccepteerd eer de wedstrijd was gespeeld , gezien het spelerspotentieel van de achterhoekers is dat ook geen schande.
De instelling moet echter wel zijn dat je altijd kans hebt en ook altijd 110% moet gaan voor de overwinning , helaas ontbrak dat gevoel bij een aantal spelers wel en dat was mijn teleurstelling van die wedstrijd.
Hoopvol dus toch vijf man/vrouw opgegeven voor de bus naar de uitwedstrijd tegen de FC Zwolle maar helaas lieten eigenlijk alle supporters het afweten en dus besloten wij om dan maar de vierwielers te pakken om naar de andere kant van het IJsselmeer te reizen.
Blijft jammer dat veel supporters de handdoek in de ring gooien terwijl de competitie nog lang niet gespeeld is.
Hoe dan ook ik blijf onze jongens door dik en dun steunen want je bent supporter of niet.

In Zwolle aangekomen was het nog vroeg , koud en vrij stil rond het stadion en konden we dus makkelijk een plekje vinden om onze auto’s dicht bij het uitvak te parkeren.
Eenmaal binnen zakte mijn humeur net als de temperatuur naar het nulpunt want volledig ingesloten door plexiglas en netten moest ik proberen om foto’s te gaan maken wat mij deed besluiten om het maar door het glas te doen wat al aardig bevuild was door supporters van andere bezoekende clubs.
Mede door de afstand tussen het vak en het veld was het net alsof ik buiten het stadion naar een tv scherm zat te kijken , echt supporteronvriendelijk dus maar net als bij Cambuur zal dit wel gedaan zijn met het oog op de hoop om te promoveren naar de eredivisie.
Met flink wat hulp van die gemeentes zal dat vast wel lukken , anders volgend seizoen maar wat meer steun .
Wel even mijn respect voor Reinoud,Daan,Jacco,Natas,Lia en Jermo die bibberend samen met mij het uitvak bevolkten en eigenlijk even Telstargek zijn want dit zijn wel de mensen die ik bij uitwedstrijden het meest tegen kom.

Als Harmen en Rodney het veld op komen begroeten zij ons met een opgestoken duim als zij toegeroepen worden.
Even later komen ook de spelers het veld op voor de warming up die echt wel nodig was want het was flink koud en om dan je spieren flink warm maken moet je wel even aan de bak.

Als zij na het opwarmen de kleedkamer weer opzoeken komen even de handjes omhoog en het applausje onze richting uit.
De wedstrijd liet een Telstar zien dat technisch een stuk beter speelde dan tegen de Graafschap alleen ontbrak het aan de precisie want vaak kwam een pass net niet aan waardoor combinatie vaak niet lukten.
Zwolle vond ik de eerste helft echt niet de betere ploeg ondanks de 1-0 voorsprong , die overigens een cadeautje was van Schaken.
De in het rood gestoken witte leeuwen stonden op zich goed vond ik en wederom was het Harmen Kuperus die zijn mannetje stond en dus hebben wij na Krul wederom een prima sluitpost , daar ligt het echt niet aan.

De tweede helft was wat rommeliger van beide kanten want de Zwollenaren wilden meer en de witte leeuwen moesten zich terug vechten in de wedstrijd.
Hierdoor ontstonden er aan beide kanten wat kansjes maar tot scoren kwam het niet , waardoor de eindstand bleef staan op de 1-0 voor de plaatselijke FC.
Dat er nog een rode kaart viel te betreuren was jammer maar wel terecht dus dat kun je de scheids niet kwalijk nemen die overigens redelijk floot.

Alles bij elkaar vind ik , maar wie ben ik , dat een puntje mogelijk was geweest , ware het niet dat er net even teveel persoonlijke foutjes waren waardoor de tegenstander in het zadel werd geholpen.
Na het laatste fluitsignaal verlieten de meeste spelers zonder ons een blik waardig te gunnen het veld , Correia probeerde nog wat roodhemden te mobiliseren maar droop ook met de meute af de kleedkamer in.
Schutz twijfelde en besloot toen ook af te druipen maar het duo Frank en Harmen toonden door naar het uitvak te komen wel hun respect voor ons waarvoor ik hen dankbaar ben.

Dat er steeds minder supporters naar thuis en uitwedstrijden komen zal ongetwijfeld komen door de resultaten maar ook het koude weer zal meespelen denk ik.
Dat het uitvak op zeven personen na leeg was zal hen teleurgesteld hebben maar zomaar weglopen na de wedstrijd was voor mij de grootste teleurstelling van dit seizoen.
Hier ligt nog een mooie taak voor de coach mag ik hopen.
Tot slot kunnen de teletekstsupporters weer naar hartenlust hun kritiek leveren maar wij zijn er de volgende wedstrijd gewoon weer bij.

Tot TATA

Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Archief