zondag 24 januari 2010

De wil om te winnen.

De sneeuw bedekt alweer de wereld buiten , de zoveelste witte dag deze winter.
Gelukkig kon er afgelopen week wel gespeeld worden voor zover je de wedstrijd vorige week maandag gelukkig wilt noemen.
Na de winterstop en afgelasten van veel wedstrijden moest ook ons Telstar vorige week maandag een wedstrijd inhalen en wel tegen Volendam.

Vooraf hadden wij ons al op gegeven voor de buscombi , die vanwege ongeregeldheden rond de afgelaste wedstrijd tegen de mannen aan de dijk verplicht was.
Je zou dan denken na ruim een maand geen voetbal dat er wel behoorlijk belangstelling zou zijn voor deze wedstrijd maar nee , men vond de verplichte combi maar niets of te duur of weet ik veel.
Tja dan krijg ik dus steeds meer respect voor de supporters die zich wel hebben opgegeven want zij zijn de echte fans die er altijd zijn voor de witte leeuwen en dus nu gestraft worden voor iets waar zij geen invloed op hebben gehad.
Ik had eigenlijk kunnen gaan want ik ben in de gelukkige positie dat ik eventueel gebruik kan maken van een perskaart maar aangezien vrouw en zoon net zulke Telstargekken zijn als ik , besloot ik solidair met ze te zijn en heb alles via internet gevolgd.

Na de eerste 45 minuten van die wedstrijd had ik eigenlijk het gevoel dat ik een mooie wedstrijd gemist had maar de einduitslag maakte dat ik wat makkelijker kon accepteren dat ik deze match had gemist.
Hoe dan ook na de 6-2 nederlaag tegen de Volendammers moesten onze jongens afgelopen Vrijdag het opnemen tegen de mannen van MVV .
Na onze vierwieler te hebben geparkeerd ging ik maar eerst even een bakkie halen in de persruimte en heb daar weer de nodige anekdotes gehoord van de diverse persmensen over menige club en speler van de Jupiler League.
Na het bakkie eerst maar even gekeken hoe het veld er bij lag maar zoals gewoonlijk hoefde ik mij daar niet al te druk over te maken want Henk , die de geweldige tekst “Greenkeeper”op zijn jas droeg , had zoals gewoonlijk weer voor een prima mat gezorgd .
Vlak voor de warming up nog even Kuperus de hand geschud , hij is weer terug op het oude nest en was ondanks de lichte hersenschudding (waar vast grapjes over gemaakt zijn) wedstrijdfit.
Zoals de eerste seizoenshelft al gewoonlijk was , ook nu weer een wedstrijdsponsor en het moet gezegd dat men daar goed mee bezig is.
Voor de wedstrijdsponsor moet dit een leuke en gezellige avond zijn en Telstar doet er alles aan om dit te realiseren door een speciaal plekje voor de sponsor en meegebrachte aanhang op de hoofdtribune toe te wijzen.
Ook krijgt deze sponsor de wedstrijdbal met handtekeningen , mag men met de basiself voorafgaand aan de wedstrijd op de foto en men krijgt dit plaatje keurig ingelijst toegestuurd samen met de foto van de man of the match die door deze sponsor is gekozen.
Na de elftalfoto ben ik maar snel naar mijn plekje achter het doel op noord gegaan want ik was er van overtuigd dat dit wel eens een mooie wedstrijd kon worden.
De gehele eerste helft vond ik de witte leeuwen de betere ploeg en dit resulteerde in een mooie uitgespeelde kans en een doelpunt van de prima spelende Narsingh , die weer aardig in vorm is.

Alle spelers lieten trouwens een uitstekende wedstrijdmentaliteit zien en ik kreeg het gevoel dat het weer meer een team was.
Harmen Kuperus coachte de achterhoede alsof hij niet weg was geweest maar moest met lede ogen toezien dat de bal toch het net in ging na een verdedigingsfout van Plet.

Al met al een spannende eerste helft en dat beloofde wat voor de tweede 45 minuten.
In de pauze eerst maar even de oud-spelers op de foto gezet , Jordy Deckers aan het werk gezien met de jeugd en dan maar weer achter de boarding naar oost waar ik een grote man met een vol blad bier zie lopen.

Voor mij was dat in de pauze niet de eerste gedachte bij dit weer , ik hou het dan wel bij een BB’tje maar helaas tappen ze die niet.
Na de aftrap voor het tweede deel blijft het spannend , vooral als de Limburgers een strafschop krijgen na een lichte overtreding van Anthony Correia.

Correia geel en Kuperus de bal want hij wist de penalty prima te stoppen waarna de supporters uit hun dak gingen en Anthony en Harmen elkaar met de vuisten tegen elkaar aankeken van : zo dat is weer geregeld.

Op een gegeven moment ben ik weer achter mijn vaste stekkie achter het doel gaan staan alwaar ik Glynor Plet zijn foutje van de eerste helft zie goedmaken door op mooie wijze de 2-1 te scoren.

Hij blijft na het doelpunt staan op een manier van , jullie weten toch dat je op mij kan vertrouwen?
Helaas maakte Koen Stam een wat onhandige overtreding waardoor hij er af moest met rood en onze jongens dus met z’n tienen de overwinning veilig moesten stellen.
Het blijft tot het eind spannend maar onze jongens weten het op deze stand te houden en slepen dus de broodnodige punten uit het vuur en dus kunnen we met vertrouwen uitkijken naar de volgende wedstrijd.
Na de wedstrijd nog even Kuperus op de kiek gezet als “man of the match” want dat had hij zeker verdient.

Ik weet niet wat het is maar aan goede keepers heeft het nooit gelegen de afgelopen jaren en ook dit seizoen hadden we met Krul,Deckers en Ubbergen een prima keeperstrio en na het vertrek van André Krul is daar weer een prima sluitpost voor terug gekomen.
Bedankt witte leeuwen voor een spannende wedstrijd , de inzet en de wil om te winnen.

Tot TATA

Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Archief