zondag 6 september 2009

Mentale winst

Eigenlijk leek het er op alsof we een wedstrijd onder droge omstandigheden zouden krijgen want het weer vrijdagmiddag was best wel lekker maar een blik op de buienradar liet zien dat er behoorlijk wat water op komst was.
Dus toch maar met de vierwieler naar ons TATA steel stadion voor de match tegen de jongens van Jan Smit en z’n vrienden.
Ook nu was het weer een drukte van belang in de centrale hal en dus zocht ik snel de route naar de persruimte voor een lekker bakkie , die is daar altijd verkrijgbaar voor de dames en heren van de pers en dat ben ik dan wel niet maar de koffie is er niet minder om.

Hier hoor je wel de nodige geruchten en verhalen van andere clubs dus zo kom ik nog wel eens wat te weten.
Diverse verhalen over Haarlem en hoe de toekomst van die club er uit ziet als…… , doen mijn wenkbrauwen fronsen want dat het met onze buren nog niet geweldig gaat wisten we al maar ik hoop wel dat de derby tegen de Haarlemmers er in lengte van jaren zal zijn want dat zijn toch wel de meest beladen wedstrijden van het jaar voor zowel de supporters als de spelers.
Hoe dan ook voor aanvang is mij gevraagd om wederom een elftalfoto te maken met de wedstrijdsponsor van deze avond en tot nu toe gaat het goed want elke thuismatch hebben we een wedstrijdsponsor.
Ik denk dat ikzelf ook maar een sponsor ga zoeken dus als er nog iemand wat zakgeld over heeft in deze tijd van crisis en recessie dan hou ik mij aanbevolen.
Ons Telstar doet het wat sponsors betreft goed en men timmert dan ook lekker aan de weg om de nodige pecunia bij de bedrijven op te halen , bovendien de resultaten op de grasmat hebben daar ook invloed op.

Volendam doet het nog niet zo geweldig dit seizoen en het zal best wel steken in de IJsselmeerplaats dat onze witte leeuwen de hoogst geklasseerde ploeg uit Noord-Holland in de Jupiler league zijn.
De wedstrijd werd gespeeld met een harde wind en striemende regen , echt moeilijke omstandigheden voor de spelers alhoewel de grasmat er zoals de laatste tijd gewoonlijk uitstekend bij lag.
Jammer genoeg kregen onze jongens al snel een rode kaart omdat Promes met gestrekt been van achter op een speler inkwam maar of dit zo was kon ik moeilijk zien alhoewel de foto’s dat gestrekte been in twijfel trekken.

Dat het slachtoffer van deze toch wel wat onbesuisde aktie moord en brand schreeuwde alsof beide benen waren geamputeerd maar twee tellen later als een jong veulen weer over het veld dartelde , was voer voor de supporters die middels spreekkoren lieten weten wat ze van deze speler vonden.

Deze , overigens uitstekende spits , heeft dit niet nodig en waarom hij deze overtreding nog even erger moest doen lijken weet ik niet maar of het een tegenstander of eigen speler is , play it fair en bedoel ik niet alleen fysiek.
Dat onze jongens echte witte leeuwen zijn hebben ze wel even laten zien want nadat Volendam door een prima uitgespeelde kans op voorsprong kwam , was het Olenski die met een geweldige vrije trap de bal achter de muur en de keeper deed belanden.

Ondanks de man minder op het veld hield ons Telstar zich geweldig staande en ik vond ze beter dan de mannen in oranje die niet echt een vuist konden maken , ondanks dat zij net als de witte leeuwen nog wel een paar kansen kregen.
Mentale winnaars waren dus onze jongens die alles gegeven hebben en daar kunnen wij trots op zijn.
Man of the match was dan ook niemand minder dan Benito Olenski en die heb ik met wedstrijdsponsor Witteveen nog even vastgelegd.

Ondanks het slechte weer heb ik wel genoten want er was spanning,strijd,mooie akties en minder mooie akties , kortom alles wat een wedstrijd leuk maakt , behalve een doelpuntje meer voor onze jongens.


Redelijk tevreden heb ik zoon en vrouwlief opgezocht en onder droge omstandigheden (zal ook niet zo zijn) zijn we huiswaarts gekeerd.

Tot TATA
Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Archief