woensdag 12 augustus 2009

SPELER VAN DE MAAND : Frank Korpershoek

naam: Frank Korpershoek


leeftijd: 24


positie: Middenvelder


rugnummer: 6


Eerste wedstrijd als betaald voetballer?

Dat was volgens mij tegen AGOVV thuis, seizoen 2006/2007.
Vrienden van mij hadden voorspeld dat ik die wedstrijd zou invallen wat inderdaad gebeurde.
Een speciaal moment als je voor het eerst in de hoofdmacht mag spelen met je ouders en vrienden op de tribune , een moment om nooit te vergeten.


Wie is/was je idool?

Ik ben van jongs af aan altijd liefhebber geweest van het voetbal dat Barcelona speelde en nog steeds speelt trouwens. Mijn favoriete speler was dan toch wel Guardiola die van zeer grote waarde was voor het team en over een prima traptechniek beschikte.

In die tijd sprak ook het voetbal van Ronald Koeman mij erg aan, zoals die toen vrije trappen kon nemen en passes kon geven, dat was uniek . Volgens mij kan hij het nu nog steeds, over aangeboren talent gesproken.


Wat wil je doen na je voetbalcarriere?

Mijn voorkeur gaat uit naar een baan in de fysiotherapie. Als voorbeeld de fysiotherapeut van onze ploeg, die naast Telstar ook nog voor de KNVB werkt en dus wel altijd met sport en sporters bezig is.
Ook het trainersvak ligt me wel, ik zou bijvoorbeeld na mijn voetbalcarriere best wel een mooie amateurclub willen trainen zoals Misha Salden nu doet bij FC Lisse.
Of ik ook ooit een profclub zou willen coachen weet ik niet, want dan komt er wel wat meer bij kijken, denk ik. Maar wie weet!


Nevenactiviteiten?

Naast het voetballen bij Telstar train ik de C1 van VSV in Velserbroek.
Vorig jaar had ik de D1 onder mijn hoede, dat beviel zeer goed en we zijn met die groep tweede geworden in de competitie. Bij die club voel ik me thuis mede omdat de ouders van die jongeren ook zeer enthousiast zijn en een hechte groep vormen.
In de toekomst zou ik ook best nog wel eens jeugdtrainer bij de koninglijke HFC willen zijn, de club waar ik gespeeld heb en goede herinneringen aan heb.


Favoriete eten?

Tja mijn ouders hebben een snackbar dus je zou eigenlijk denken…….
Maar juist niet, want ik ben weg van pasta’s en Italiaans eten. Ook de Surinaamse keuken kan ik erg waarderen, zoals roti en rijst met kip.


Favoriete drankje?

Ik drink veel echt appelsap, voor een glas appelsap troebel kun je me wakker maken.
Natuurlijk is bij bijzondere gelegenheden zoals het behalen van de periodetitel vorig jaar een biertje ook erg lekker.


Telstarsupporters

Telstarsupporters zijn trouwe fans die op zich heel gemoedelijk zijn en je ook buiten het stadion een vriendelijk hallo toeroepen.
Wel hebben ze soms snel een oordeel klaar als het niet loopt zoals zij -maar ook wij- dat graag willen. Kritiek mag echter best.


Welke oud collega mis je het meest?

Hier wil ik eigenlijk niet een specifiek iemand noemen want dan vergeet ik er een aantal.
We hebben afgelopen seizoen afscheid moeten nemen van een aantal spelers die al jaren bij de club hadden gespeeld en daar heb je toch een band mee.
Het afscheid van deze spelers deed best wel pijn, mede omdat we ook buiten Telstar goed met elkaar omgingen. Natuurlijk blijf je contact met ze houden .
Er zijn een flink aantal nieuwe spelers bij gekomen dit seizoen en ik voel nu al dat ook dit een hechte groep gaat worden .
Ik wil wel even speciaal Misha Salden noemen omdat ik erg veel geleerd heb van hem, binnen en buiten het veld.


Coach Metgod

Tactisch een zeer goede trainer die zeer veel tijd en moeite in de club en spelersgroep stopt.
Metgod weet de spelers op een wijze te laten spelen waardoor hun kwaliteiten het meeste rendement opleveren. Het is een zeer gedreven man die ons als groep sterker maakt.


Jupiler league club met het mooiste stadion?

Dat is dit seizoen natuurlijk de Vijverberg waar de Graafschap speelt, dit is een echt voetbalstadion waar de supporters lekker dicht op het veld zitten.
Voor een speler is dit best wel een kick om hier te spelen.


Jomanda (Peter Zoontjes)

Dit is de ultieme Telstarsupporter en draagt dit ook uit, een voorbeeld voor een ieder.
Afgelopen jaar hebben we zonder scorebord en dus klok gespeeld maar wij wisten dondersgoed wanneer de 63e minuut aangebroken was, want dan zie je Jomanda met de vlag voor de tribune langs rennen. Geweldige supporter.


Persoonlijke shirtsponsor

Dit mag best wel wat meer gepromoot worden door de club, want voor ons spelers is dit een mooie manier om eens wat beter kennis te maken met supporters.
Jammer vond ik het dan ook dat we nog geen Open Dag hebben gehad want dan kun je je toch even wat beter voorstellen aan de Telstarfans en weten ook zij iets beter wie er in het veld staan.
Vooral nu er veel nieuwe spelers zijn is het mooi als zij zich even kunnen voorstellen aan het Telstarpubliek.


Wie moet volgens jou de speler van de maand september worden?

Hier hoef ik niet over na te denken : Joona Toivio!
Hij straalt zoveel positieve energie uit en dit heeft ook zijn uitwerking op het team.
Een op en top sportman, die leeft voor zijn vak.


Tekst & foto's: Pieter Hoogeveen

2 opmerkingen:

Archief