zaterdag 8 augustus 2009

HET LINKER RIJTJE !

Als je de voorbereiding van ons Telstar hebt gevolgd en dat heb ik , dan was dat er voor mij één met grote vraagtekens.
Al bij de allereerste training vroeg ik mij af of er wel spelers waren overgebleven na het vertrek van te veel witte leeuwen na vorig seizoen.

Er zijn toch een aantal spelers die al een behoorlijk tijdje op Schoonenberg hadden geacteerd vertrokken naar andere clubs omdat de toekomst bij ons Telstar voor hen te onzeker was.
Ik zal hier geen namen noemen want dan vergeet ik vast iemand , zoveel waren het er want er is sinds dit voetbaljaar ook geen jong Telstar meer en dan kom je bij elkaar toch al snel op tientallen spelers.
Wel zie je dan bij de trainingen steeds meer nieuwe voetballers rondlopen , die op “proef” zijn en een kans krijgen om zich te bewijzen maar bij de eerste oefenpot was er amper een wisselspeler.
Gedurende de voorbereiding zie dan wel meer spelers zich aansluiten zoals een aantal van AZ die nog even van een verdiende vakantie hadden genoten.
Ik heb alle oefenwedstrijden gezien en raakte steeds meer onder de indruk van het team dat zich ging vormen.
Als je dan ziet dat een eredivieploeg als NEC grote moeite heeft met de witte leeuwen , ja dan merk je wel dat er potentie zit in ons Telstar.

EDO , jong Utrecht,NEC en FC Oss waren tegenstanders waar ik merkte dat we voor komend seizoen best wel een goede ploeg hadden.
Als dan uiteindelijk de eerste competitiewedstrijd voor de deur staat en dan net als vorig jaar de tegenstander Excelsior is dan ben je wel benieuwd hoe er gespeeld gaat worden.
Voor mij moest deze wedtsrijd via de sms gevolgd worden want m’n zus trouwde met haar Marco op deze dag en ja dat is dan wel even belangrijker dan een uitwedstrijd van onze jongens al heb je dan wel de voetbalkriebels en dus steeds het mobieltje bij de hand.
Dat Telstar een punt meenam naar Velsen was alleen maar teleurstellend omdat er een 2-0 voorsprong uit handen was gegeven maar van wat ik gehoord en gezien heb is dat onze jongens een puike wedstrijd hebben gespeeld.


Waar veel supporters gedurende de zomer geen enkel vertrouwen hadden in een goed elftal voor het komende seizoen had ik tegen jong Utrecht al gezien dat er best veel voetbal in dit team zit en dat wij , ja wij , een aantal uitstekende nieuwe spelers er bij hebben gekregen waar we het komende jaar veel plezier aan gaan beleven.
Een nieuwe tribune met prima faciliteiten , een nieuwe enthousiaste ploeg dus wij zijn er klaar voor.


Ik durf de voorspelling wel aan dat we het linker rijtje gaan halen!

Als laatste wil ik niet vergeten om Marco,Marja,Jacco en Lia te bedanken voor alle hulp,steun en wijsheid in de laatste drie weken.

Tot TATA

Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Archief