zondag 16 augustus 2009

Hoezo lelijk eendje?

Jaren lang is ons Telstar bestempeld als het lelijke eendje van het betaalde voetbal maar dit is nu voor eens en altijd verleden tijd.
Vrijdagavond was het weer zover en kon ik na een lange zomerstop eindelijk weer eens op mijn fiets stappen om naar Velsen te trappen voor een wedstrijd van de witte leeuwen.
Waar je voorgaande jaren je fiets ergens weg moest frommelen op een half overwoekerd terrein kon ik nu mijn tweewieler keurig in het fietsenrek voor ons nieuwe TATA steel stadion parkeren.







Bij binnenkomst merkte ik chaotische toestanden bij de administratie want er moest zo verschrikkelijk veel gebeuren en er kwamen erg veel bekende en belangrijke (sponsors) mensen die allemaal een plekje moesten krijgen op de nieuwe tribune .
Wijselijk ben ik maar even op een afstandje gebleven en naar de persruimte gegaan waar om even na zevenen het contract met ABInBev getekend ging worden.
Er was mij gevraagd om daar even een plaatje van te schieten en voor de leverancier van Jupiler en ons Telstar doe ik dat graag want er werd wel even vastgelegd dat wij als supporters voor de komende vijf jaar verzekerd zijn van een lekker glas Jupiler bij de wedstrijden.

Gelijk daarna liep ik naar buiten om eens te kijken hoe het er met de spelers voor stond want ja ondanks alle drukte moest er natuurlijk ook gevoetbald worden tegen de club van oudspeler Galata , namelijk FC Oss die in de volksmond nog steeds TOP wordt genoemd.
De gemeente Velsen was de eerste wedstrijdsponsor van dit seizoen en die mochten dan ook met het elftal op de foto en de man of the match aanwijzen.
De opkomst van de spelers met aan hun hand pupillen van clubs uit de regio (VSV en Stormvogels) is al een mooi gezicht evenals een goed gevulde nieuwe westtribune .
Na een minuut stilte wegens het overlijden van oudspeler Tjeerd Kort werd dan eindelijk de eerste bal getrapt op het heilige gras van het TATA steel stadion want als je zag hoe het veld er bij lag…..geweldig.

Onze jongens begonnen de eerste helft niet scherp genoeg en lieten het initiatief aan Oss die dan ook met een prima schot van buiten de zestien onze doelman Krul kansloos lieten en dus de 0-1 aantekenden.
Ik merkte wel dat er een prima elftal witte leeuwen op de mat stond met zeer verschillende types spelers .
Er zijn hardwerkende en vechtende spelers zoals Correia,Korpershoek,Koen en Brands die voor elke grasspriet gaan en de ruggegraat van het team vormden.

Dan waren er natuurlijk de techneuten zoals Fafiani,Narsingh en Plet die voor mooie technishe hoogstandjes zorgen en de tegenstander soms tot wanhoop drijven zodat die aan de noodrem moeten trekken.

Vooral Furdjel Narsingh was niet te stoppen en heeft voor menig mooie voetbalacties gezorgd die je als fan doet genieten , hij was dan ook niet voor niets man of the match.
Natuurlijk zijn er dan ook nog de degelijke spelers waar je op kan bouwen, Toivio,Tesselaar en Olenski zijn daar waar ze nodig zijn en doen zeer nuttig werk voor de ploeg.
De sluitpost Andre Krul heb ik niet kunnen betrappen op zenuwen dus die stond ook z’n mannetje maar mag best wel eens lachen , man wat kijkt hij moeilijk als hij het veld opkomt maar ja dat is misschien wel de concentratie.
In de rust mochten een drietal seizoekaarthouders onze reservekeeper Deckers even testen waarna de winnaar na de wedstrijd in het supportershome een heuse perfect draft uitgereikt kreeg door de mensen van InBev(Jupiler).

Gelukkig hebben de witte leeuwen de stand nog even recht gezet door Plet die op aangeven van Koen de bal voor het intikken had.
Persoonlijk heb ik erg genoten van de wedstrijd want ondanks het gelijke spel heb ik mooi voetbal gezien van onze witte leeuwen en als dit een voorbode is van wat er gaat komen nou dan kunnen we inderdaad een mooi seizoen verwachten.

Een nieuwe tribune met alle faciliteiten en een prima groep spelers , nee dat lelijke eendje is verleden tijd dus…….tot TATA

Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Archief