zondag 23 augustus 2009

Los zand !

Vrijdagavond en dus was het weer tijd om de tweewieler te pakken en naar het TATA steel stadion te peddelen (blijft wennen die naam).
Helmond Sport was de tegenstander en daar had ik goede hoop op dat we de drie punten gingen pakken.
Zonder problemen kon ik naar binnen en ben eens even rond gaan kijken wat er te doen was , maar ik merkte dat iedereen druk was met van alles en nog wat.
Dus dan maar even naar de persruimte voor een bakkie en een fotootje van de ondertekening van het convenant betreffende de veiligheid en inzet van de jongens en meiden in het blauw rondom de wedstrijden van de witte leeuwen.

Namens de gemeente was er de burgemeester die z’n krabbel ging plaatsen en voor Telstar mocht Pieter de waard dat doen , dit alles onder toezicht van de pers en een tweetal politieambtenaren (rangen en standen bij de politie ben ik niet in thuis).



Nou daarna maar even naar het veld , wat er zoals altijd weer perfect bij lag , om even te kijken wie en wat er al binnen was.
De spelers waren al aan de warming up bezig en dus ben ik even de tribune opgelopen om mijn vriend Gerard te begroeten , die als pinguin verkleed was.
Ook deze keer was er een wedstrijdsponsor (visrestaurant de Meerplaats) en die gingen voorafgaand aan het eerste fluitsignaal met het elftal op de foto.

De wedstrijd op zich kan ik vrij kort over zijn want voor de supporters van de witte leeuwen waren er weinig hoogtepunten , behalve dan het doelpunt van Plet.
Onze jongens begonnen net als een week eerder slap aan het duel , zetten de tegenstander niet genoeg onder druk zodat deze teveel ruimte kregen.
Op het moment dat het eerste tegendoelpunt viel had ik nog enigszins de indruk dat de witte leeuwen zich gingen herpakken maar deze hoop was vergeefs want het was net alsof de spelers voor het eerst met elkaar op het groen stonden.

Men begreep elkaar niet en dus kwamen passes op de verkeerde plek aan of waren te zacht zodat deze onderschept werd door een Helmond speler .
Onze doelman Krul heeft hiervan de gevolgen moeten ervaren , want hij moest aan de noodrem trekken , met als gevolg een terechte rode kaart voor het onderuithalen van een doorgebroken speler.

Dat ook onze vriend Erwin koen deze kleur voor ogen kreeg getoverd was weer een beetje overdreven , dat hij de sliding te laat inzette en daardoor een overtreding maakte is duidelijk maar om hier gelijk rood voor te geven?

Tja en toen waren onze jongens de net als de scheids de kluts kwijt en het moet gezegd dat de witte leeuwen het verlies als mannen hebben gedragen want men ging toch even de fans bedanken voor de steun en zo hoort het ook.

Verliezen doe je als spelers en supporters samen!

Na nog even de man of the match met de wedstrijdsponsor op de foto te hebben gezet ben ik samen met vrouw en zoon op de fiets richting huis gegaan.
Maandag RBC en dan vrijdag Veendam , allebei uit , zullen de witte leeuwen zich herstellen?

Hoe dan ook , ik wil er bij zijn dus gaat PP on tour.

Tot TATA

Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Archief