maandag 10 januari 2011

Mijn cluppie.

De laatste tijd ,zeg maar sinds de laatste competitie wedstrijd van de witte leeuwen bekruipt mij een beetje een naar gevoel wat betreft de club en de spelers. Allereerst stoort het mij en ik denk veel medesupporters met mij dat de informatie die er vanuit de club behoort te komen veel tekort schiet. Alle nieuwtjes betreffende spelers en de club kom ik al lang op diverse sites tegen behalve op de site van mijn cluppie en waarom dat is , ik weet het niet maar er ontstaat bij mij een beetje het gevoel dat voetbal voor SC Telstar minder belangrijk is geworden. Uitspraken als “90 minuten voetbal zijn een hinderlijke onderbreking voor een gezellig avondje Telstar” doen bij mij het ergste vermoeden. Voor ons als fans van de witte leeuwen was de eerste seizoenshelft al niet om over naar huis te schrijven ondanks dat ik na de eerste oefenwedstrijden best wel hoop had op een goed seizoen. Helaas zijn de spelers ,die best wel kwaliteit hebben, geen team , of dit komt omdat men min of meer bij Telstar is gestald of men elders niet aan de bak kwam en dus maar naar de Velsense club ging weet ik niet .Spelers en staf horen voor elkaar door het vuur te gaan en dat heb ik wel gemist want een paar maal vreesde ik zelfs tijdens een competitiewedstrijd dat spelers elkaar te lijf zouden gaan en dan weet je dat er iets behoorlijk fout zit. Dan is er natuurlijk allerlei media zoals twitter , facebook etc. die voorzien worden van uitspraken door spelers die men beter bij de staf of bestuur kan doen , al was het alleen maar om geen indianenverhalen de wereld in te sturen zodat de boel behoorlijk opgeklopt wordt. Natuurlijk is het voor ons als “fans” van Telstar makkelijk om de boel te veroordelen en club en spelers volledig , door bepaalde uitingen in de media , af te branden maar laten wij de hand ook eens in eigen boezem steken voordat we klaar staan met allerlei uitspraken. Ik zie nu veel uitspraken van “supporters” die vroeger ook geen lieverdjes waren en al menig stadionverbod achter de rug hebben. Ook zij hebben in het verleden de club en medesupporters benadeeld vanwege ontoelaatbaar gedrag waardoor wedstrijden alleen met een verplichte bus combi bezocht mochten worden. Ook deze “supporters” horen bij de club en moet je na een gepaste straf weer in de armen sluiten en opnemen in de schare van trouwe supporters. Hopelijk zullen spelers en supporters er samen voor zorgen dat Telstar weer Telstar wordt en de 90 minuten voetbal een fantastische onderbreking wordt van een gezellig avondje Telstar. Een voorzetje heb ik al gegeven en hopelijk krijgt dit een vervolg waardoor meer Velsenaren naar het stadion zullen komen en de witte leeuwen voor elkaar en de fans door het vuur zullen gaan. Al deze dingen doen mij als supporter pijn en natuurlijk zijn de resultaten hier voor een groot deel schuld aan want als je wint dan gaan al deze dingen snel aan je voorbij en sta je er niet lang bij stil.


Of bovenstaande mij in dank wordt afgenomen weet ik niet maar het is mijn mening, mijn gevoel, mijn zorg voor mijn cluppie , mijn Telstar.

Tot TATA



Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Archief