zondag 19 september 2010

Eindelijk weer tijd .

Eindelijk weer eens tijd om een paar belevenissen en gedachtes op te schrijven want de afgelopen weken was er door alle drukte met m’n werk , wedstrijden en foto’s veel te weinig tijd voor. Ook wil vrouwlief dat er thuis ook nog even echt één en ander gedaan wordt aan diverse klusjes en boodschapjes .Voor je het weet vliegen de weken en dus ook de wedstrijden voorbij en staan we al weer voor de eerste bekerwedstrijd , tegen Fortuna thuis. Beter dan naar Limburg moeten rijden want voor de meeste van ons is het de volgende dag gewoon weer aan de arbeid of naar school. Voor mijzelf wordt het wel weer nacht werk om op tijd de foto’s voor de wedstrijdsponsor, de club en 1963-pictures uit te zoeken , eventueel wat te bewerken en door te sturen .De afgelopen wedstrijden hebben voor heel wat hoogte en dieptepunten gezorgd want zeg nou zelf de uitwedstrijd tegen RKC was een behoorlijke , ehh ja , afgang eigenlijk.

We waren behoorlijk kansloos en dus moesten onze jongens de volgende wedstrijd tegen Volendam toch echt iets doen om de supporters te laten zien dat dit geen afspiegeling was geweest van wat de witte leeuwen echt konden.



Aan de dijk kon ik vanaf de rand van het veld een toch wel spannende wedstrijd zien die misschien wel ten onrechte op een gelijk spel uit draaide.






Tja en dan zie je dat ze het dus wel kunnen want dat bleek bij de thuiswedstrijd tegen FC Den Bosch die met een aardige nederlaag terug moest keren naar het Brabantse waarna ons Telstar zich met een goed gevoel kon opmaken voor de match tegen Dordrecht wederom thuis maar die draaide op een deceptie uit.












Na een regen van gele en rode kaarten moesten onze jongens het onderspit delven met 1-2 maar erger nog betekende dit dat voor de volgende wedstrijd tegen Zwolle dat een aantal spelers vanwege schorsingen zouden ontbreken.


Vooral het ontbreken van Toine “speedy” van Huizen , bracht de nodige omzettingen in de achterhoede met zich mee. De naam speedy heb ik ‘m gegeven vanwege zijn grote loop- en uithoudingsvermogen die ik heb mogen aanschouwen bij de looptest op de training maar ook in menig wedstrijdje natuurlijk. In ieder geval was Sjakie lekker op tijd om ons op te pikken voor de match in Zwolle tegen de plaatselijke FC die bovenin de ranglijst stond .Na onderweg nabij Nunspeet even ergens een snack&shop tent aan gedaan , om wat warms naar binnen te werken want ervaring had ons wel geleerd dat er bij Zwolle niet veel was te krijgen en dat de koffie ook al niet te zuipen was ,waren we ruim op tijd bij het stadion . Ik had besloten om aan het veld foto’s te maken want vanuit het uitvak was dit niet mogelijk vanwege het plexiglas en fijnmazige net dat daar voor hangt.

Als je daar zit heb je helemaal geen, wat ik , wedstrijdgevoel noem. Dit werd ook nu weer bevestigd want de 20 echte Telstarfans die achter het glas hadden plaats genomen blijken mij diverse keren te hebben aangeroepen maar ik heb daar niets van mee gekregen , wat betekend dat de spelers op het veld al helemaal niets horen van het meegekomen publiek. Overigens verder een prima stadion van binnen al doen de kale muren onder de tribunes grote afbreuk aan een goede voetbalsfeer wat ook de mening van Jan Poortvliet is die ik voor de wedstrijd nog kort sprak. Hij is van mening dat de tribunes nog iets verder naar beneden door hadden moeten lopen om een goede sfeer op en rond het veld te krijgen. Overigens is hij wel trots op de meegereisde supporters die ondanks de deceptie tegen Dordrecht er weer waren .

De wedstrijd liet het eerste half uur zien dat onze jongens prima stonden wat de opstelling betreft en ik had dan ook niet het idee dat we kansloos waren maar helaas was hiervan na de eerste helft weinig meer te van te merken en liepen onze jongens na de thee behoorlijk achter de feiten aan. Wat mij opvalt is dat veel witte leeuwen fysiek wat te licht zijn en ik heb het dan niet over de grote jongens als Promes maar ik merkte dat sommige spelers puur op lichamelijke kracht wat te makkelijk opzij werden gezet.

Tijdens de pauze liep ik even wat rond en kwam wat spelers tegen die geblesseerd dan wel geschorst waren , goed dat ze er wel zijn om hun maatjes te steunen ook al spelen ze zelf niet .Verder ook nog even met onze reporter Marja van gedachte gewisseld over het één en ander en daarna toch maar weer plaats gezocht aan het veld. De tweede helft was zoals gezegd behoorlijk teleurstellend want de spelers konden elkaar niet goed meer vinden en vormden ze geen hecht team meer .De 3-0 eindstand was een teleurstelling maar om nu te zeggen dat dit een afspiegeling is van wat deze jongens kunnen , nee , ik weet dat ze veel beter zijn dan dat ze in deze wedstrijd hebben laten zien. Het enige wat er echt aan schort is een afmaker die op de juiste momenten op de juiste plaats staat om het af te maken met een goal maar hebben we die? En dan dinsdag de bekerwedstrijd tegen Sittard in het TATA steel stadion , daar zullen onze jongens alles geven hoop ik zodat we hopelijk daarna een mooie tegenstander thuis zullen loten zoals een topper of subtopper uit de eredivisie.

Na het laatste fluitsignaal snel naar de parkeerplaats want normaal ga je onder begeleiding van ome agent de stad uit maar gelukkig mocht er door H6 op mij gewacht worden , wel zag ik de stoet auto’s van onze supporters achter een politiewagen voorbij trekken met voorop de Berk lease bak van le proffesseur. Eenmaal thuis overheerste nog steeds de teleurstelling maar gelukkig had ik de foto’s nog.
Tot TATA

Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Archief