zondag 22 augustus 2010

Schade in Waalwijk

Het was lekker weer , eigenlijk een beetje benauwd , als Sjakie ons oppikt voor een ritje naar Waalwijk waar onze witte leeuwen aan moesten treden tegen RKC.

Nu is een aircootje wel een uitkomst natuurlijk en dus was er van zweten in de auto geen sprake. De tomtom leidde ons al snel naar het Mandemakers stadion en braaf posteerden wij de auto voor het hek om in veilige haven aan te kunnen leggen. De stewards/verkeersregelaars lieten ons weten dat we aan de verkeerde kant van de sluis stonden en dus even om moesten rijden naar de andere kant, wat wij als brave burgers natuurlijk deden. Eenmaal aan de andere zijde van het stadion werden we braaf doorgelaten naar het toegangshek waar alras een driftig mannetje op ons toe kwam lopen om te melden dat we er niet in mochten. Dit is geen risicowedstrijd, meldde hij en dus moet de vierwieler op het gras naast het stadion geparkeerd worden en braaf volgden wij dit “bevel” op nadat we de spelersbus van de witte leeuwen even de ruimte hadden gegeven .

Wederom meldden wij ons bij het hek, zij het ditmaal zonder de auto en weer dat driftige mannetje wat op ons toe kwam lopen met de vraag: hebben jullie al kaartjes? Natuurlijk niet , die komen we hier halen en betalen voordat we naar binnen gaan? Mooi niet dus want de kaartjes moesten aan de andere kant van de sluis gekocht worden , maar goed dat we ruim op tijd waren anders hadden we ondertussen de eerste helft zowat gemist. Nadat de stewards ons hadden gerustgesteld dat de auto daar in het zicht en dus veilig stond konden we dan eindelijk naar binnen. Natuurlijk moesten we nog wel even door de controle en werd mijn fototas grondig nagekeken en bleek dat ik naast mijn notitieblokje meer dan één pen had meegebracht maar na een strenge blik van afkeuring mocht ik dan toch door. Heerlijk weer eens foto’s schieten en de verrichtingen van ons Telstar volgen in een uitwedstrijd want ik heb dat deze zomer best wel gemist .Door het missen van de eerste competitiewedstrijd was ik er echt aan toe en de verhalen die ik te horen kreeg over de wedstrijd tegen Veendam stemden mij hoopvol voor deze avond. Tevreden maakte ik mijn eerste plaatjes van de warming up en langzaam maar zeker kwamen er meer Telstarfans het uitvak in. Bij opkomst van de teams voor de wedstrijd werd er driftig met de meegebrachte vlaggen gezwaaid zodat het hele stadion kon zien dat we er waren.

De wedstrijd kan ik kort over zijn , niet best .Het is erg voorzichtig uitgedrukt maar voor ons supporters was er weinig te genieten. Waarom er dan gelijk weer gescholden moet worden op de spelers ontgaat mij dan want voor de jonge spelers werkt dat niet echt motiverend denk ik. De wat oudere voetballers kunnen dit wat makkelijker van zich af zetten maar wat willen we nu eigenlijk? Iedereen was euforisch na de komst van Poortvliet en de selectie, die bij de eerste training al het dubbele aantal spelers telde dan bij aanvang van het vorige seizoen.

Hoe dan ook er was geen team te zien op het veld en nadat Promes uitviel en Smit in de verdediging niet goed opgewassen was tegen de snelle spitsen van RKC was de wedstrijd wel gespeeld en mogen we nog blij zijn met de 3-0 eindstand. Wel waren er voor mij lichtpuntjes want Wouter de Vogel liet zich van zijn beste kant zien en kon zo nu en dan voor onrust zorgen in de defensie van de tegenstander.

Toine van Huizen heeft zich het schompes gelopen om de gaten te vullen die er in de verdediging vielen en heeft daardoor volgens mij erger voorkomen al deelde niet iedereen die mening. Nee Smit moet op het middenveld blijven , daar komt hij beter tot zijn recht en bovendien misten we een Frank Korpershoek die normaal gesproken veel vuil werk op het middenveld opknapt en ook dat ontbrak er nu een beetje aan. Hoe dan ook , een beetje teleurgesteld kwamen er toch een aantal spelers ons even bedanken voor onze komst naar Waalwijk en vooral van de jongeren onder de spelers vond ik dat wel stoer , niet bang zijn ook al schelden je eigen supporters je uit.

Neus omhoog en op naar de volgende wedstrijd. Met de schouders omlaag zochten we onze auto maar weer op en gelukkig konden we zonder schade vertrekken richting Velsen alhoewel dit niet voor iedereen gold. Voor RKC was dit geen risicowedstrijd maar voor een aantal Telstarsupporters wel want een groepje onverlaten , “supporters” van RKC, vonden het nodig om een aantal auto’s van Velsenaren te vernielen door de spiegels af te breken en er deuken in te trappen. .Risicowedstrijd of niet als je als club voldoende ruimte hebt om de voertuigen van bezoekers veilig weg te laten zetten waarom doe je dat niet. Als de ruimte er niet is kan ik dat begrijpen maar in dit geval konden er wel 100 auto’s in de sluis en die bleef nu dus leeg. Wij hadden geluk en waren weer lekker op tijd thuis om nog even de samenvatting en de foto’s te bekijken.

Tot TATA

Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Archief