zondag 25 april 2010

Dramaseizoen voor Telstar !

De laatste weken van dit voetbalseizoen heb ik me dikwijls afgevraagd of ons Telstar maar ook ikzelf dit wel zouden overleven vanwege de uitblijvende resultaten met de bijbehorende punten.
Samen met mijn vrouw en zoon heb ik alle wedstrijden , behalve die tegen Excelsior en Volendam uit , live meebeleefd en wat ik vooraf dacht is niet gebeurd om diverse redenen.

Gezien de oefenwedstrijden tegen jong Utrecht en NEC dacht ik een Telstar te hebben gezien dat misschien wel in het linker rijtje zou thuis horen maar niets was minder waar.
Onze witte leeuwen lieten prima voetbal zien in de oefenserie voorafgaand aan de competitie en waarom dat ingestort is daar heb ik zo mijn eigen gedachtes over.
Zwarte pieten toeschuiven is makkelijk en dat zal ik dan ook niet doen , dat doen anderen wel die menen beter te weten zonder alle feiten te kennen , immers de beste stuurlui………

Ondanks dat ik wel eens de wanhoop nabij was vanwege het baggervoetbal zoals ik dat noem , ben ik wel samen met een klein handjevol andere supporters onze jongens blijven steunen door dik en dun.
Dat een aantal zondagsupporters menen te weten welke spelers wel en niet hun best doen en goed spelen begrijp ik dan ook echt niet want de opmerking in een gastenboek dat alleen Plet en Fafiani hebben gedaan wat er van ze verwacht mocht worden slaat volledig de plank mis.
Er zijn diverse spelers die meer dan 100% hebben gegeven en dan hoef ik echt geen namen te noemen , alhoewel er inderdaad ook een aantal de 90 procent niet gehaald hebben.

Feit is echter wel dat ik maar één speler heb gezien die echt gesloopt was na een wedstrijd en als alle witte leeuwen net dat extra beetje hadden gegeven dan waren er misschien een paar puntjes meer bijeengesprokkeld en was het voor ons gestel wat gezonder geweest zo naar het eind van de competitie toe.
De wedstrijd tegen het Eindoven van Jantje Poortvliet is er dan ook ééntje om niet snel te vergeten.
Onze jongens waren volgens mij niet geconcentreerd genoeg om alles uit de kast te halen , te veel afleiding naar de wedstrijd toe en een ieder dacht dat het klusje tegen de jongens van onze Jantje wel even geklaard zou worden.
Dat de Brabanders ongedwongen konden spelen bleek wel want de eerste helft liet zien dat onze verdediging makkelijk te verleiden was om aanvallers ongedekt te laten en ondanks dat Plet voor de 1-1 zorgde in de eerste helft was onze opponent de betere ploeg.

Hulde trouwens aan de supporters van Eindhoven die met hun club meegereisd waren want voor hun stond er niets op het spel en waren de gedachtes al bij de Play-offs.
Toen eenmaal bekend werd dat ook Oss ruim achterstond tegen MVV ging het volle stadion geheel uit z’n dak want verlies voor de Ossenaren betekende lijfsbehoud voor ons Telstar.














Ook het 1-2 verlies van onze jongens kon niet meer afbreuk doen aan de feestvreugde want “we blijven in de Jupiler-league” was de meestgehoorde kreet van de tribunes.
Na het laatste fluitsignaal van arbiter Wiedemeijer , die overigens prima floot , viel er dan ook een zware last van de schouders van de spelers,bestuur ,supporters en sponsors.

We leven nog !
Wat er daarna allemaal gebeurde is niet te beschrijven want een ieder ging uit z’n dak en het supportersfeest was zeer uitbundig , iedereen was opgelucht .
Het bier vloeide rijkelijk en de ontvangst van de spelers was hartelijk , ook Eindhoven coach Poortvliet was aanwezig en werd hartverwarmend toegezongen.

De muziek , het optreden van Sjakie (Hazes) en de loterij maakten de festiviteiten compleet.
Gesloopt maar blij thuis toch nog maar even de foto’s en de samenvatting bekeken om de dag netjes af te sluiten.



Wat een jaar maarrrrrrrrrrrrrr…..

Op naar het volgende seizoen , witte leeuwennnnnnnnn

Tot TATA

Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Archief