zondag 15 november 2009

Geen punten voor karakter.

In tegenstelling tot vorig jaar zou het wel even wat moeilijker worden tegen de Eagles uit Deventer want die ploeg is goed op dreef de laatste tijd en dat laat de stand op de ranglijst ook wel zien.
Als ik bij ons Telstar naar binnen stap dan is het al aardig roerig en na een hallo tegen Marco gelijk maar een bakkie gehaald.

Er zouden ook , door sommige supporters gehate , klappers uitgereikt worden aan het publiek en normaal heb ik daar ook niet zoveel mee maar ditmaal wel omdat de teamfoto die ik afgelopen maandag had gemaakt er op stond.


Gelijk maar even door naar buiten dus alwaar men nog druk bezig was om de klappers op de stoeltjes te leggen.
De staf van GA Eagles , Paul Bosveld en Michel Boerebach , zaten onderuit gezakt een beetje rond te kijken en dus ging ik maar even een klapper bekijken en zocht alvast naar de wedstrijdsponsor die met het elftal op de foto moesten.
Het was even druk vlak voor aanvang van de wedstrijd want buiten de elftalfoto moest ik ook nog een plaatje schieten van Anthony Correia , de witte leeuw die de 200e wedstrijd ging spelen voor Telstar.

Een karakterman met altijd 110% inzet en daar kunnen we er niet genoeg van hebben want aan karakter , inzet en vastberadenheid hadden we de afgelopen wedstrijden een flink tekort naar mijn mening.
Toen de scheids voor aanvang van de wedstrijd floot ging ik dus maar snel naar m’n stekkie achter het doel alwaar ik de eerste aktieplaatjes ging maken.
Onze jongens waren in tegenstelling tot vorige week een stuk agressiever en ze zaten er bovenop alhoewel er toch een speler van de Eagles aan de aandacht ontsnapte en die dus de 0-1 scoorde ondanks het goede optreden van keeper Krul.
Naar mijn bescheiden mening had de scheids hier af kunnen/moeten fluiten want op het moment van de pass naar de doelpuntenmaker stond deze buitenspel.

Tja daar sta je dan als witte leeuwen met een achterstand tegen de nummer twee van de Jupiler league en dus moesten onze jongens op jacht naar een doelpunt.
Fafiani en Plet deden hun best maar ondanks dat onze witte leeuwen het betere van het spel hadden konden ze het net niet vinden.
Na de eerste vijfenveertig minuten spoedde ik mij naar de spelerstunnel want ik had beloofd om nog even een foto te maken van een aantal oud spelers die voor deze wedstrijd waren uitgenodigd en ik moet zeggen dat de club daar goed aan doet want deze roemruchte spelers uit het verleden maakten de geschiedenis van de club en dus moet je deze mannen eren en met alle egards behandelen.

De tweede helft liet ondanks de goede inzet van de spelers zien dat we scorend vermogen tekort komen en het zou goed zijn volgens mij dat er naast Plet nog een tweede goede spits zou komen want ondanks dat er ook door andere spelers gescoord werd in het verleden zijn we toch te afhankelijk van Glynor die zijn stinkende best doet maar door elke tegenstander onder curatele wordt gesteld door twee of meer verdedigers op hem te zetten.

Met een tweede spits moet de verdediging van de tegenstander de aandacht verdelen en dus krijgt Plet dan ook wat meer bewegingsruimte.
Pleit ik hier voor een vier,vier, twee systeem?
Maakt me niet uit als we maar scoren en punten pakken desnoods met tien aanvallers en een keeper.
Maar goed vlak voor het eindsignaal maar even weer naar het veld alwaar coach Metgod de spelers naar oost stuurde om de supporters te bedanken voor hun steun.
Fafiani was verkozen tot “man of the match” en volgens mij terecht daar hij vol inzet en met mooie akties probeerde een doelpunt te maken , wat helaas niet is gelukt,

Ik heb wel een beter Telstar gezien dan de afgelopen wedstrijden en een punt was zeker verdiend geweest maar ja er is in de sport niet altijd gerechtigheid .
Met dit karakter en inzet moet het mogelijk zijn om de komende wedstrijden punten te pakken en dus ben ik er ook in Apeldoorn tegen AGOVV weer bij.
Na het in beslag nemen van vier klappers , die je ongevouwen ook prima als placemat kan gebruiken , maar weer naar huis want daar hebben we altijd nog de foto’s.

Tot TATA

Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Archief